سئو یعنی چه | سئو چیست | آموزش Seo سئو رایگان

سئو یعنی چه

سئو چیست و چگونه معنی می شود

سئو یعنی چه

سئو چیست

چرا سئو انجام دهیم ؟

سئو چه سود اقتصادی دارد ؟

در این بخش آموزش سئو و بهینه سازی و تعریف سئو چیست و معنی دقیق آن با مثال توضیح داده می شود.

سئو چیست

سئو یا همان SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که البته معادل سه کلمه ی انگلیسی Search Engine Optimization می باشد ، البته تعریف سئو فقط همین نیست و در ادامه تعریف دقیق و کاملی از سئو را خواهید دید و در ادامه نیز آموزش سئو سایت و در نهایت خرید سئو وب سایت را در این بخش خواهیم داشت:

هنگامی که شما یک سایت را بدون هیچ اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی راه اندازی می کنید ، شاید فقط موتور جستجوی گوگل سایت شما را پیدا کند و عملا ممکن است در نتیجه ی هیچ کلمه ای در جستجوی گوگل ظاهر نشوید و یا در بهترین وضعیت با سرچ دقیق نام سایت خودتان بتوانید سایت را در صفحات اول گوگل پیدا کنید.

سئو از منظر ما یک زبان مفهومی است که باتوجه به فاکتورهای مختلف که در ادامه توضیح داده می شود می توانیم سایت و اطلاعات موجود در سایت را (محتوای سایت) به گوگل شناساند و از طریق سئو ارتباطی بین سایت و گوگل ایجاد کنیم و هرچه این ارتباط بیشتر و بهتر باشد ، نتیجه ی حاصل از آن حضور وب سایت در صفحه های اول گوگل با کلمات دلخواه خواهد بود.

سئو با تردستی : سئو تردستی یا شعبده بازی نیست و واقعا کاری هدفمند و سخت است و علاوه بر دانش زیاد ، نیازمند صبر و حوصله است، متاسفانه سئو به دلیل گذشته ی بدی که دارد از طرف خیلی ها یک تردستی برشمارده می شود ، چرا که در گذشته _ بین سال های 2000 تا 2006 _ یک سئو کار ، می توانست هر سایتی را با هر محتوایی به راحتی و در کمتر از سی روز به صفحه 1 گوگل برساند.
چرا که در آن سال ها ، گوگل تنها به بک لینک ها توجه می کرد و خزنده های گوگل فقط سعی در پیدا کردن لینک ها داشتند ، به مرور برنامه هایی که از آنها به عنوان سایت های زرد یا سایت های تقلبی یاد می شود پا به عرصه ی اینترنت گذاشتند.
این سایت ها بخشی از هر سایتی را در خود انتشار می دادند و هنگامی که هر عبارتی در گوگل سرچ می شد ، این سایت های زرد در نتایج 1 تا 5 حتما حضور داشتند و به واسطه ی تبلیغات ، پول زیادی به جیب می زند.
اما به شدت کاربران را آزار می دادند چرا که عملا نتیجه ی ظاهر شده با چیزی که کاربر به دنبال آن بود ، کاملا فرق داشت و این زمان بود که گوگل ، سیستم های جدیدی را با الگوریتم های جدید عرضه نمود و تا امروز که بیش از دویست متد از طرف گوگل بطور رسمی عرضه شده و بیش از صد متد هم وجود دارد که بصورت غیر رسمی استفاده می شود و به دلیل اینکه دوباره شاهد سایت های زرد نباشیم ، گوگل از ارائه اطلاعات درباره ی آنها جلوگیری می کند.

پس اگر بخواهیم در یک جمله ، سئو چیست را تعریف کنیم و پاسخ سوال سئو یعنی چه را بدانیم : سئو ، اصول و فاکتورهایی است که باعث می شود سایت و محتوای سایت نسبت به دیگر سایت ها بیشتر دیده شود و سایت مورد نظر ما در گوگل ، در نتایج بهتری قرار گیرد.

پس تا اینجا مشخص شد که سئو سایت یعنی چه و به پرسش سئو چیست پاسخ دادیم البته در ادامه توضیحات بهتری نیز در این باره با مثال های متفاوت ارائه می کنیم.

اگر میخواهید درباره آموزش سئو و بهینه سازی بیشتر بدانید و یا خودتان میخواهید نسبت به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اقدام کنید ، مقاله ی آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت را در بک لینک فا مطالعه کنید.

سئو یعنی چه به زبان ساده تر

در یک ویدئو در اینترنت درباره ی سئو و بهینه سازی اینطور گفته شده بود : سوال کردند که سئو یعنی چه

گوینده برای درک بهتر ، اینطور توضیح داد : برای یک لحظه تصور کنید که شما یک کتابدار هستید، اما نه یک کتابدار معمولی ، شما کتابدار تمام کتاب های دنیا هستید و مردم هر روز برای برای پیدا کردن کتاب مورد نظرشان به شما مراجعه می کنند.

در این صورت چیکار می کنید ؟ اگر فکر می کنید به یک سیستم احتیاج دارید ، لازم است بدانید که این سیستم، نیاز به اطلاعات زیادی دارد. اینکه داخل هر کتاب چه اطلاعتی وجود دارد و کتابها چطور به هم مرتبط هستند.

سئو یعنی چه

از آن گذشته ، پرسیدن سوال از سیستم هم کار آسانی نیست ، موتورهای جستجوی مثل گوگل و بینگ ، در واقع همان کتابدارهای اینترنت هستند که سیستمشان تمام اطلاعات مربوط به هر صفحه از اینترنت را برای پاسخ دادن به سوالات کاربران جمع آوری می کنند ، هر موتور جستجوی، برای جمع آوری این اطلاعات و تبدیل آنها به اطلاعات مفید قابل استفاده، یک الگوریتم دارد که بطور محرمانه از آن حفاظت می کند.

حالا اگر شما صاحب یک وب سایت باشید که رتبه ی آن در موتورهای جستجوی برای کسب و کارتان اهمیت داشته باشد ، باید سایتتان را طوری طراحی کنید که مطابق با الگوریتم های جمع آوری اطلاعات گوگل باشد. به این کار Search Engine Optimization یا بهینه سازی برای موتورهای جستجوی یا همان Seo سئو گفته می شود.

حالا باهم ببینیم که چه چیزهایی برای موتورهای جستجوی مهم است:

اول ، کلمات

موتورهای جستجوی، به تک تک کلمات توجه می کنند ، برای مثال وقتی کسی عبارت تعمیر کفش را در گوگل جستجوی می کند ، موتور جستجوی گوگل در رده ی اول، سایت هایی را به این فرد نمایش می دهد که در محتوای آنها این دو واژه حضور داشته باشد.

در درجه ی دوم، عنوان صفحه بسیار مهم است

ممکن است شما هیچوقت عنوان صفحه را ندیده باشید چون معمولا در کدهای صفحه نوشته می شود اما موتورهای جستجوی به عنوان صفحه اهمیت ویژه ای می دهند، چون این عناوین درواقع خلاصه ای از محتوای هر صفحه است ، درست مثل عنوان کتاب که با خواندن آن ، خلاصه ای از کتاب را درک می کنیم.

سوم ، لینک های میان وب سایت ها بسیار مهم هستند

وقتی که یک وب سایت به سایت دیگری بک لینک می دهد ، یعنی یک توصیه انجام داده و خواندن محتوای آن سایت را به بقیه پیشنهاد داده است ، سایت هایی که بک لینک های زیادی از سایت های دیگر دریافت می کنند ، از نظر موتورهای جستجوی معتبر است ، اما افرادی هستند که با خرید بک لینک های جعلی از سراسر وب ، به سایت خودشان لینک می دهند ، معمولا در چنین شرایطی ، موتورهای جستجوی قادر به تشخیص لینک های جعلی هستند، در این صورت گوگل تنها برای سایت های پرمحتوا ارزش قائل می شود و به آنها امتیاز می دهد.

در درجه ی چهارم، کلماتی که در بک لینک ها استفاده می شوند مهم است

اگر در سایت شما گفته شود که آمازون کتاب های زیادی دارد و کلمه ی کتاب به سایت آمازون لینک شود ، در این صورت موتور جستجوی متوجه می شود که کتاب ، به آمازون مربوط می شود و اگر کسی کلمه ی کتاب را جستجوی کند ، سایت آمازون در رتبه ی بالاتری قرار می گیرد.

نکته ی آخر اینکه شهرت سایت ها برای گوگل مهم است ، سایت های با محتوای منظم و بروز که لینک های رو به رشدی هم دریافت می کنند، از نظر گوگل ستاره های معروفی هستند و در رنکینگ موتورهای جستجوی هم ، جایگاه بالاتری دریافت می کنند.

موارد پایه و کلی درباره ی موتورهای جستجوی را بررسی کردیم ، سئوی خوب یعنی اطمینان حاصل کنیم که محتوای وب سایت شما تمامی مواردی که یک موتور جستجوی برای رده بندی آنها نیاز دارد را در بر دارد.

ایمیل ما : Toprankatsign iconbacklinksfa.com

سئو یعنی چه

چگونه به صفحه اول گوگل بیاییم

سئو تضمینی ، واقعیت یا دروغ؟

Copyright © 2010 - 2024 | . تمامی حقوق این وب سایت برای بک لینک فا محفوظ است
طراحی و اجرا:بک لینک فا | نقشه سایت