چگونه سئو کنیم

سئو و بهینه سازی

آموزش رایگان سئو و بهینه سازی سایت

چگونه سئو کنیم

رعایت اصول سئو و کدنویسی

برای اینکه سایت ها در موتورهای جستجو جایگاه مناسبی داشته باشند باید قواعد خاص طراحی سئو را در پیاده سازی وب سایت خود رعایت کنند در این مقاله به برخی از این قواعد می پردازیم:

کدنویسی HTML سایت ها باید بر اساس تگ DIV نوشته شده باشد و از تگ DIV فقط جهت صفحه بندی استفاده نشود.

تگ TABLE لزوما باید برای مقادیر داخل جدول استفاده شود.

سئو

آدرس صفحات وب سایت حتما باید برای موتور جستجو به صورت SEF تعریف شده باشد (SEF چیست ) . در این روش آدرس دهی برای هر شاخه یک عدد فولدر جداگانه قرار داده میشود و اسامی صفحات بر طبق عنوان صفحه قرار داده میشود. مثال : برای اینکه اسم صفحه ای مشابه به index.php?id=10 را داشته باشیم از اسم صفحه name-title.html بهره میگیریم. بهره گیری از اسم صفحه فارسی تاثیر قوی تری در ایندکس صفحات سایت ها در موتورهای جستجو دارد.

کدنویسی سایت ها حتما باید استانداردهای لازم W3C را داشته باشد و بعد از پایان طراحی سایت باید سایت را در W3C چک کرد و خطاهای احتمالی وب سایت ها را اصلاح نمود. اگر خطای سایت ها برطرف شود این سایت برایتان پیام تبریک نمایش میدهد. توجه: این سایت صفحه های سایت را به شکل مجزا سنجش می نماید برای همین این آزمایش باید روی همه صفحه های وب صورت گیرد.

قرار گرفتن عنوان برای صفحه های سایت و استفاده از تگ های H1 و H2 در وب سایت در کنار اصل های اولیه مسائل و قواعد بزرگتر و مهم تری وجود دارد که در نظر گرفتن آنها در کدنویسی صفحه ها باعث ارتقا رتبه سایت در موتور جستجو می شود که در این مقاله به این اصول و قواعد آن نیز می پردازیم:

تهیه کردن نسخه موبایل برای سایت تاثیر زیادی برای رتبه سایت در موتور جستجو دارد برای اینکه در جامعه کنونی حجم زیادی از کاربران از تبلت و موبایل ها استفاده می کنند و وجود نسخه موبایل و نمایش صحیح صفحه در موبایل باعث آن میشود که کاربران وقت بیشتری را با موبایل در وب سایت بگذرانند و این تاثیر زیادی برای رتبه سایت دارد.

به کارگیری از اسنیپت ها باعث ارتقا سایت در موتور جستجو میشود.

عنوان برای صفحه

عنوان صفحه مسئله بسیار مهمی می باشد عنوان صفحه در بالای صفحه دیده میشود و توسط آن موتور جستجو به موضوع صفحه پی می برد. برای انتخاب بهترین و مناسبترین عنوان نکات زیر لازم است:

عنوان ها را فقط برای سایت ها انتخاب کنید. و اسم عنوان باید برای کاربری که میخواهد وارد سایت شود جذاب باشد و کاربر به سمت سایت کشش پیدا کند.

کلمات کلیدی زیاد استفاده نشود و یکبار مناسب است.

استفاده بیش از اندازه از کلید واژه مناسب نیست و هر صفحه باید بر روی یک کلمه اشاره داشته باشد و در انتهای مقاله عنوان و اسم و نشان برند و مارک خودتان حتما درج شود.

جایز نمی باشد که مترادف و هم خانواده ها را در عنوان وارد کنید مترادف ها را در داخل مقاله بگنجانید.

قابل توجه ترین صفحه در سایت ها صفحه اول و ورودی می باشد برای کلید واژه این صفحه باید نهایت دقت را به خرج داد. بهترین کلمه کلیدی را که باید سایر کلمات را در بر داشته باشد در اول و آخر اسم برند خودتان درج کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب سایت ها

یکی از قابل توجه ترین اقداماتی که در رابطه با سئو باید صورت پذیرد پیدا کردن کلید واژه در ارتباط با سایت ها است که باید یه دست سئو کار صورت گیرد و جهت عنوان صفحه های سایت ها و ساختن محتوا برای سایت ها استفاده شود.

اما اگر میخواهید خودتان کلمات کلیدی سایت خود را پیدا کنید ، ساده ترین راه این است که مهم ترین کلمه کلیدی سایت خود را در گوگل سرچ کنید ، گوگل کلمات دیگری که مرتبط با کلیدواژه ی درج شده است را نیز در پایین صفحه ی جستجو نشان می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله یافتن کلمات کلیدی در گوگل را مطالعه بفرمایید.

مقادیر استفاده از کلمات کلیدی در مقاله

صحیح نیست که از کلید واژه های بسیار زیاد در صفحه ها استفاده کرد نباید صفحه را سرشار از کلمه کلیدی کرد مقاله ها و متن ها حتما باید برای استفاده کاربران تهیه و نوشته شود و برای موتورهای جستجو نباید این کار را انجام داد.

استفاده تنها یک بار از کلمات در هر صفحه مناسب است و نکته قابل توجه آن است که متن ها و مقاله های صفحات سایت شما برای کاربران کارا و مناسب باشد و سایت شما پاسخ گوی نیاز کاربر باشد در غیر این صورت اگر کاربران پاسخ نیاز و جستجوی خود را دریافت نکنند مدت زمان زیادی در صفحه شما وقت نمیگذارند و این اصلا به نفع رتبه سایت نمی باشد پس باتوجه به نکات گفته شده مهمترین اصل وجود اطلاعات مفید و آموزشی و کار آمد به کاربران می باشد.

طریقه ساخت بک لینک

ساخت و تولید بک لینک از سایت های دیگر کاری است که باید دائم انجام شود. در اصل ساخت لینک ریسک و خطرناک ترین جز سئو سایت می باشد که از این جهت باید به دقت انجام شود. میتوان برای انجام این کار از فروم ها و وبلاگ ها و غیره استفاده کرد.

نکات زیر برای ایجاد بک لینک ضروری می باشد به آنها می پردازیم:

  • کلمات کلیدی مناسب و خاصی را در نظر گرفته و روی انها تمرکز کنید.
  • جهت لینک دادن به سایت ها از کلمات گوناگون بهره گیری کنید.
  • از اسم مارک و برند مختص به خود جهت لینک دادن به سایت ها استفاده کنید.
  • تلاش کنید تا ساختن بک لینک شما خیلی طبیعی و مناسب صورت گیرد و بهتر است که با ابزار بک لینک صورت گیرد.
  • از خرید و تبادل بک لینک جدا خود داری کنید.
  • از وب های مرتبط بک لینک دریافت کنید.

روش بروز کردن سایت ها

تلاش کنید تا جایی که امکان دارد وب خود را در یک دوره زمانی خاص بروز کنید مثلا هر ده روز سایت خود را بروز کنید با مطالبی که در ارتباط با شغل و خدمات خودتان می باشد سطح مقالات و متنهای درج شده بسیار قابل توجه می باشد و در جایگاه سایت شما تاثیر دارد.

در مطالب خود به گاهی به صفحات دیگر سایت خود که مرتبط با کلیدواژه خاصی است اشاره کنید ، از چند کلمه ی کلیدی در مقاله خود استفاده نمایید.

اندازه مطالب سایت ها

هراندازه که متن های درج شده در سایت شما دقیق تر و جامع تر باشد اثر بهتری دارد. ده خط حداقل میزانی است که باید در هر صفحه باشد. مطالب درج شده باید تمام جنبه های موضوع را کامل در بر گیرد تا کاربران با مرور این متن ها تمام نیاز های خود را بر طرف کنند. هر چه مقاله ها و متن ها کامل تر باشد و بیشتر نیازها را بر طرف کند اثر بیشتری برای سئو وب سایت شما دارد پس ما به شما پیشنهاد میکنیم که مقالات جامع تری را در نظر بگیرید و هم اینکه بیان گر موضوع و شغل سایت شما باشد.

موضوع جهت متن ها و مقالات درج شده در سایت ها

حتما لازم است که مقالات درج شده مرتبط با شغل خودتان باشد. شما حتما باید با کاربران خود در ارتباط باشید تا بتوانید خواسته های آنها را متوجه شوید و با توجه به خواسته های کاربران مقالات و متن های صفحات خود را بنویسید. وجود مطالب جامع و کامل باعث می شود تا نام شما برای کابران برند شود چون آنها وب سایتی را جستجو میکنند که پاسخ تمام نیازها و خواسته هایشان را دارا باشد.

چگونه برند بسازیم

اگر شرکت قابل اعتماد و معتبری هستید و ادعا میکنید که مقاله ها و نوع فعالیت شما بهتر و برتر از بقیه شرکت ها می باشد باید برند خاص خود را داشته باشید. و فقط روی برند خود دفت کنید از این جهت که برندینگ چیزیه که موتور جستجو به آنها اهمیت داده و ارزش بیشتری برایش قائل می شوند و الگوریتم آن برای شناخت برندهای بهتر نمایش میدهند.

بهره گیری از شبکه های اجتماعی

بهره گیری از شبکه های اجتماعی سیگنال هایی برای موتور جستجو می فرستد این سیگنال ها برای رتبه وب سایت عالی خواهد بود. جدیدا این سیگنال ها اهمیت خیلی بالایی برای موتور جستجو پیدا کردند از این جهت شما باید مفیدترین شبکه های اجتماعی را در راستای کار و شغل خود پیدا کنید و صفحه شغل و شرکت خود را در آن شبکه اجتماعی راه اندازی و معرفی کنید و شروع فعالیت خود را آغاز کنید. به چند نکته مهم درباره شبکه های اجتماعی می پردازیم:

  • تلاش کنید تا صفحه اجتماعی خود را چند روز یک بار بروز رسانی کنید.
  • روشی را بیابید تا مشتری ها و بازدید کنندگان صفحه شما بپسندد و لایک کنند.
  • ارتباط خود را با منابع کاریتان از طریق شبکه اجتماعی انجام دهید و در صفحه خود فعالیت کنید.
  • خبرها و وقایع مهم را در صفحه اجتماعی خود درج کنید.

روش بالابردن بازدید کنندگان وب سایت و مقالات آن

اصلی ترین بخش سایت مقالات آن می باشند که کمتر مورد توجه می باشند در صورتی که به کمک بخش مقاله سایت میتوانید بازدیدکننده بیشتری داشته باشید، برند سازی کنید، از وب های دیگر یک لینک داشته باشید و در نهایت اثر بهتری در مشتری ها و کار خود فراهم آوردید.

برای به دست آوردن بازدیدکنندگان و کاربران سایت خود میتوانید از روش های پایین استفاده کنید:

  • در فروم ها و وبلاگ های دیگر به شکل داعم و پیوسته مشارکت کنید ولی فعالیت درست و مناسب.
  • با کاربران و بازدیدکنندگان در قسمت نظرات سایت خود وارد ارتباط شوید تا باعث شود کاربر دوباره وارد سایت بشود.
  • از ساب دامنه استفاده نکنید جهت راه اندازی قسمت مقاله سایت و در یک فلدر از سایت قرار بدهید.
  • از کسانی که مشابه کار و صنعت شما هستند و یا تاثیر گذار هستند برای نوشتن مقاله استفاده کنید و اگر لازم بود آنان را با دقت به وب سایت پیوند دهید.
  • از ایجاد مطلب زیاد و کیفیت پایین خودداری کنید و سعی کنید مطالب با کیفیت و حجم بالا استفاده کنید.
  • سعی کنید فقط از متن استفاده نکنید و در کنار متن ها از تصاویر و شکل های گرافیکی بهره بگیرید اگر این کار را انجام بدهید در ذهن کاربران و خوانندگان ماندگارتر میشود.
  • سعی کنید قسمت ایمیل جهت ثبت نام فعال باشد تا راحت بتوانید کاربران را از متن های جدید و بروز آگاه کنید و بازدید کنندگان از تغییرات با خبر شوند.
  • حتما نظرات کاربران را مورد بررسی قرار داده و با گفتن دلیل نظرات را رد یا عمل نمایید.
  • در شبکه های اجتماعی مقاله های خود را به اشتراک با دیگران بگذارید و این کار را دائما انجام دهید.

مطالب جدید در سایت و چرخه تولید آن

حتما باید برای وب سایت ها برنامه صورت گیرد تا امکانات را در دوره زمانی مشخص جهت ارسال متن و مقالات بروز روی وب مشخص شود. مثلا هر هفته و یا هر ماه یک مقاله بر روی وب شما گذاشته شود. نکته مهم این است که " زمان " باید رعایت شود و به طور دقیق در زمان مشخص مقاله گذاشته شود. رعایت کردن این کار اثر بالایی در رنکینگ وب شما دارد البته فراموش نشود که کیفیت مقاله نیز بسیار مهم است.

گوگل و تبلیغات گوگلی

تبلیغ یعنی نتیجه جستجوی گوگل برای نمایش سایت ها و چون گوگل قویترین موتور جستجوی موجود می باشد از تبلیغات آن ترافیک خوب و بالایی سهم شما میشود. در کل وب سایت ها به دو روش در گوگل نشان داده می شوند

1-Adwords می باشد که برای نمایش وب سایت در گوگل مبلغی پرداخت میشود که ممکنه است نمایش تبلیغ باشد و یا کلیک توسط کاربران.

2- در روش دوم تبلیغات گوگل سایت شما فقط جهت کلمات کلیدی در ارتباط با نوع فعالیت شما انجام میگردد و سایت شما صفحه اول نمایش داده میشود گه نام این روش سئو است.

دیگر راه های تبلیغ

باید در نظر گرفت که فقط روش سئو سایت پاسخگو نمی باشد و نباید به تنهایی به آن تکیه کرد جهت آنکه نتیجه بهتر و مطلوب تری را بگیرید برای وب سایت خود روش های دیگر تبلیغات را تا جایی که میتوانید انجام دهید .

سایر روشها از قبیل:

  • تبلیغاتی خیابانی شبیه بیلبورد.
  • تبلیغات درمجبه ها و روزنامه.
  • تبلیغ در دیگر سایت ها و وب ها.
  • تبلیغات کلیکی.
  • فرستادن ایمیل و خبرنامه های تبلیغاتی.
  • ارسال پیامک های تبلیغاتی.
  • تبلیغات از تلویزیون و تیزر های تبلیغاتی.

هرچقدر این روش های و روش های دیگر را بیشتر به کار بگیرید به کار و برند سازی شما کمک میکند و زمانی که شما برند سازی انجام دهید رتبه سایت شما در موتور جستجو بالا میرود.

وب سایت ها و ورژن موبایل

مدت هاست که یکی از شرایط کسب رتبه سایت ها در گوگل نسخه موبایلی می باشد . در این صورت وب سایت هایی که نسخه موبایلی را دارا می باشند از جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو دارند. با توجه به نیاز، امروزه بیشتر کاربران از موبایل و تبلت استفاده میکنند و برای وب سایت ها وجود نسخه موبایل ضروری می باشد.

این یعنی کاربران بتوانند از طریق موبایل و تبلت به راحتی و بدون اسکرول و زوم سایت ما را ببینند و به راحتی فعالیت کنند. در غیر این صورت ممکن به دلیل اینکه نمیتوانند از سایت شما بهره گیری لازم را با موبایل و تبلت داشته باشند سایت شما را ترک کنند که این به ضرر کار و سئو وبسایت به شمار می آید.

قابل توجه ترین آیتم رتبه دهی موتور جستجو

در اصل مقدار زمانی را که کاربران در سایت شما صرف می کنند ، مهمترین آیتم رتبه دهی گوگل می باشد و برای همین باید تمام سعی خود را به کار بگیرید تا کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. راه های زیادی برای زیاد کردن مدت زمان و گشتن کاربران در سایت وجود دارد. در زیر برخی موارد را ذکر میکنیم:

  • درج مقاله و مطالب مفید و آموزشی در ارتباط با شغل.
  • تبدیل کردن سایت به یک مرجع فوق تخصصی اطلاعات در زمینه مد نظر.
  • طراحی سایت و فضاسازی عالی و کاربر پسند تا کاربران علاقه مند به ماندن در وب بشوند.
  • نمایش اطلاعات و مقالات سایت طبق نوع نیاز کاربران.

کاربران بیشتر و راضی = سئو

سئو یعنی کابران راضی از سایت شما. بازدیدکنندگان راضی مدت بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند و امکان دارد مقاله و اطلاعات شما را در صفحه های اجتماعی و دیگر وب سایت های خود درج کنند و این موردها مهمترین و بهترین آیتم رتبه دهی جستجوگرها می باشد. پس در اصل یعنی شما باید سایت و مقاله و مطالب را جوری طراحی کنید تا کاربران زمان بیشتری در وب شما وقت بگذارند و مطالب شما را در سایت های دیگر و یا شبکه های اجتماعی منتقل کنند.

قالب هایی که کاربران می پسندد

قالب های سایت باید جوری طراحی شود که بازدید کننده با آن ارتباط بگیرد. و در حال حاضر ثابت شده که قالب های تخت و 2بعدی برای کاربران تاثیر بیشتری دارد و جدیدا بیشتر قالب ها به سمت 2بعدی رفته است. طرح قالب باید با توجه به موضوع و شغل کاربران باشد. بنابراین لازم است که گرافیستی که قالب را طراحی میکند از علم روانشناسی رنگها آگاه باشد و از رنگ ها و شکل ها و طرح های مدرن و جدید بهره بگیرد. پس نتیجه آنکه هرچه بازدید کنندگان با سایت شما بهتر ارتباط برقرار بکنند به نفع سئو سایت شما خواهد شد.

وجود مقاله ها و متن های مفید و کاربردی

درج مطلب و متن های مفید و کارآمد و آموزشی از هر نوع مقالات متنی ، صوتی ، تصویری، نمایشی و غیره باعث می شود کاربران رضایت کامل داشته باشند. بهتر این است که در هر موردی که فعالیت میکنید سایت خود را به یک مرجع کامل و فوق تخصصی در زمینه کاری خود تبدیل کنید و این سبب خواهد شد زمانی که بازدیدکنندگان برای نیازهای خود و سوالات و درخواست های خود جستجو میکنند با وب شما برخورد کرده و همه نیازهای خود را بر طرف کنند. در کل مطالب تخصصی و مقالات با محتوا بهترین پیشرفت برای سایت شما و سئو خواهد بود. جهت اینکه یک مقاله و متن ، کامل و خوب باشد باید شرایط زیر را رعابت کنید:

  • باید متن ها و مقالات به روز شده و جدید باشد و نیاز بازدیدکنندگان باشد.
  • همه مسائل موصوع را در بر بگیرد و پیوند به مرجع را دارا باشد.
  • بهره گیری از شکل ها و سوت ها و تصویرهای در ارتباط با مقاله تاثیر را بیشتر میکند.
  • مطلب و متن های درج شده در وب سایت باید به طور کامل نیاز بازدیدکنندگان را در ارتباط با موضوع جسیجو شده یر طرف کند.

رضایت مندی مشتریان

یکی از مهمترین مواردی که در سئو سایت بسیار مهم می باشد رضایت مندی مشتریان است شما باید در ارائه خدمات در سایت خود رضایت مشتریان را در نظر بگیرید و این خودش یک بازاریابی است. و اگر مشتریان راضی باشند به دیگران شما را معرفی خواهند کرد و امکان دارد مطالب شما را در فضای اینترنت و صفحات دیگر انتقال دهند و برای دیگران ارسال کنند پس رضایت مشتری و بازدیدکنندگان در سئو بسیار مهم است.

مانع های فنی و از بین بردن آنها

اول از همه باید موانع رسیدن به سایت خودتان را شناسایی کرده و از سر راه بردارید اگر وب شما مشکلی مثل ایندکس در جستجو باشد آن را حل کنید. یعنی شما از راه های گوناگون تبلیغات اینترنتی راهی را ایجاد کنید که بازدیدکنندگان به سایت شما راه داشته باشند.

صبر کردن برای سئو

سئو وب سایت در لحظه و یک باره انجام نمیشود و صبوری در عملیات سئو نقش مهمی دارد و شما بهتر است برای آینده وب سایت خود برنامه ریزی های لازم جهت سئو را داشته باشید. شما باید دائما برای سایت خود مطالب جدید و مفید در نظر بگیرید و بک لینک باید زیر نظر متخصص سئو انجام شود. پشتکار و ادامه دادن سئو در بالا رفتن رتبه سایت شما تاثیر دارد حتی زمانی که سایت شما کلمه کلیدی اول مورد نظر جستجوگر باشد.

محتوا شاه کلید سئو

اگر درباره سئو سایت جستجو کرده باشید حتما خوانده اید که محتوا شاه می باشد و این به این معنی است که در حین انجام مراحل سئو و بهینه سازی برای سایت محتوای عالی و با کیفیت و کامل و مقالات و اطلاعاتی که نیاز کاربران باشد بالاترین آیتم برای پیشرفت است. اگر سایتی بتواند مقاله و اطلاعاتی که نیاز کاربران درباره شغل آنها است را کامل پوشش دهد میتواند مقام خوبی در گوگل پیدا کند. پس تمام سعی خود را برای محتوا به کار بگیرید تا نتیجه آن را ببینید.

سرعت بارگذاری و لود کامل سایت

یکی از قابل توجه ترین آیتم های و فاکتورهای مهم موتورهای جستجوی اینترنتی جهت رتبه دهی به وب ها سرعت آن وب سایت می باشد برای همین هر چه قدر امکان دارد سرعت بالا آمدن و لود شدن سایت خود را تقویت کنید و گرافیک و آیتم های پر حجم را کاهش دهید. در صورتی که می توانید از هاست و سرورهای داخل ایران به جای سرورهای خارجی استفاده کنید. چون هاست های داخل ایران به دلیل نزدیکی محل نگهداری سرور ، برای کاربران داخلی سریعتر لود می شود و این نیز یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی می باشد.

روش سئوی کلاه سپید

به روش های درست و به دور از تقلب ، سئو کلاه سفید گفته میشود که در دراز مدت جواب می دهد که در روش کلاه سفید سئو ، بر بهینه سازی صفحه های سایت و وجود محتوا و و مقاله های بسیار مفید و آموزشی و کاربر پسند برای وب سایت و وجود پیوند ورودی کیفیت دار به سایت توجه بسیار زیادی میکند.

این روش اصولی به مقدار رصایت کاربران و بازدیدکنندگان از وب سایت و مطالب با کیفیت بهترین توجه را دارد که در این صورت هیچ ریسکی برای سایت ندارد و تاثیر آن برای سایت دراز مدت و همیشگی می باشد.

سئوی کلاه سیاه و سرعتی

به روش سریع سئو به اصطلاح کلاه سیاه گفته می شود که در این روش سایت ها خیلی سریع به صفحه اول جستجو راه پیدا میکنند و معمولا پر ریسک می باشند و امکان دارد گوگل متوجه این روش سریع بشود و وب سایت مورد نظر به کلی از نتایج جستجو حذف شود.

اصولا سئوکارها روش سریع یا همان کلاه سیاه را روی دریافت پیوند با حجم بسیار بالا از وب سایتهای مختلف و توجه کردن فقط روی بهره گیری از کلمات کلیدی در پیوندهای ورودی به سایت خود را بنیان گذاری می کنند. ممکن است موثر باشد اما قطعا ماندگار نیست ، به خصوص اینکه با حذف لینک هایی که ایجاد شده ، رتبه و جایگاه کسب شده در گوگل افت بسیاری پیدا می کند پس از سئو کلاه سیاه می توان به عنوان روشی پر هزینه نیز نام برد.

ممنوعیت های ویژه سئو

در گذشته و شاید تا سال 2012 راه ها و روش هایی در سئو بودند که بهره گیری از آنها بسیار زیاد بود اما در حال حاضر امکان دارد با انجام دادن برخی از آنها وب سایت شما در گوگل مجازات شود و یا به کلی از لیست جستجوی گوگل حذف شود . برخی از آنها را در زیر یادآور می شویم:

  • بهره گیری زیاد و غیر عادی از کلمه کلیدی خاصی در یک صفحه.
  • درج محتوا و مقالات با کیفیت پایین در سایت که یا در ارتباط با سایت و شغل نیستند و یا کاربران و بازدیدکنندگان از خواندن آنها راضی نمی باشند.
  • درج قسمت نظر گذاشتن در دیگر وب سایت ها ها به همراه درج پیوند سایت نظر دهنده.
  • بهره گیری از کلمات کلیدی در پیوند دادن به سایت
  • ارسال کردن مقاله و اطلاعات به دیگر وب سایت ها با درج منبع که جستجوگر با ان برخورد میکند.
  • درج پیوند سایت در همه صفحه های سایت ها.

بک لینک دائمی در سئو کلاه سفید

اگر به دنبال یک روش جدید برای سئو وب سایت خود هستید که هم مقرون به صرفه باشد ، یعنی یک بار هزینه کنید و برای همیشه برای وب سایت شما مفید واقع شود و هم جزو سئو کلاه سفید بوده و هیچ مجازاتی را از جانب موتورهای جستجو برای وب سایت شما نداشته باشد ، رپورتاژ آگهی می تواند بهترین و موثرترین راه برای افزایش ایندکس شدن و پیشرفت سئو وب سایت شما باشد. ( مقاله رپورتاژ آگهی را بخوانید ) فقط علاوه بر تمام مواردی که در بخش رپورتاژ آگهی توصیه شده ، دقت کنید که حداکثر تعداد لینک در هر رپورتاژ را دو عدد در نظر بگیرید که بازدهی خوبی برای وب سایت شما داشته باشد و همچنین یک رپورتاژ را در چندین و چند سایت درج نکنید.

Bold یا Strong کردن در سئو

در این چندین سال اخیر فضای اینترنت به مقدار خیلی زیاد دست خوش تغییر شده است ولی موردی که هنوز در بهینه سازی و سئو باقی است اینه که وبمسترها متن ها و فصل های طراحی وبشان را در آن مشخص میکنند.

سر فصل هر صفحه اصولا با ابزار هیدر علامت گذاشته میشود و مطلب های قابل اهمیت در تگ های بولد یا Strong به صورت پر رنگ و برجسته شده قرار میدهد تا مطمئن شوند به متن توجه خواهد شد. این روش هم برای کاربران جلب توجه میکند هم اینکه برای جستجوگران یک تکان اولیه می باشد تا متوجه شوند چه چیزی در این صفحه مهم می باشد و در مورد چی حرف میزند.

یکی از راه های بزرگ برای بالا بردن رنکینگ سایتتان در جستجوی گوگل، قرار دادن تگ H1 هدر header می باشد. مثلا اگر یک صفحه درباره کلاه دارید کامل ترین راه گذاشتن یک تگ هدر می باشد.

باید مد نظر داشت که برای موتورهای جستجوی اصلی نظیر گوگل مهم است که تعداد زیادی کلمه کلیدی به کار نبرید و یک حرکت درست این است که در صفحه های وب سایتمان از 3 یا 4 عدد تگ هدر مثلا h2 یا h3 بهره گیری کنید و بعد از هر تگ یه پاراگراف مطلب بنویسید. مثل همین مطلبی که ما در این صفحه نوشتیم.

اگر در صفحه از تگ های متعدد استفاده کنید برای گوگل به شکل اسپم می باشد و برای بازدیدکنندگان نیز مناسب و کارا نیست.

کار شما تمام نشده است و هنوز راه ها و روش های بسیاری برای بالا بردن سئو سایت وجود دارد.

ابزارهای بسیار زیادی هست که برای درست انجام دادن کلمات کلیدی سایت خود و البته برای سئو و بهینه سازی می توانید استفاده کنید. وقتی از کلمه کلیدی استفاده میکنید مهم است که همراهش از تگ های BOLS یا STRONG و غیره استفاده کنید تا اطمینان داشته باشید کاربران و همینطور موتورهای جستجو این کلمات را مهم بدانند.

خیلی از وب سایت ها و افراد در سایت خود از فلش و انیمیشن استفاده میکنند و این باعث میشود گوگل به سختی امکان تشخیص داشته باشد. پس همانطور که قبلا هم گفتیم ، استفاده از سایت های فلش را برای خودتان ممنوع کنید.

کلمات کلیدی دو بخش دارد: 1- بخش جادویی 2- آمارگیری سخت می باشد.

برای هر صفحه از وب سایتتان بیشتر از چند کلمه از کلیدواژه را نگذارید. اولین اشتباه افرادی که شروع به کار سئو کرده اند این است که در هر صفحه تعداد زیادی از کلمات کلیدی استفاده میکنند و انتظار بالا رفتن دارند. این روش در سال های گذشته جواب گو بوده است ولی الان جستجوگران از راه های پیچیده ای استفاده میکنند و از این راه نمیتوان جلو رفت. برای همین بهتر آن است که از کلمات کلیدی کمتری استفاده کنید و کلمات مختصر و کوتاه باشند. برای راه اندازی سایت های جدید امکان ندارد بتوان با این راه رتبه خوبی داشته باشید.

آنالیز سئو سایت

روشهای آنالیز کردن سایت ها بسیار زیاد است و ما در بک لینک فا به چند مورد از بهترین روش های آنالیز وب سایت اشاره می کنیم.

افزونه seo-doctor چیست؟

این افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس نصب می شود و قابلیت های کار آمدی برای آنالیز وب سایت دارد و ما را در سئو سایت کمک خواهد کرد.

افزونه seo doctor

با نصب افزونه سئو داکتر در کنار آدرس بار مرورگر شما یک پرچم رنگی خواهید دید که در سمت راست آن نیز همان پرچم با همان رنگ به همراه عددی که به درصد ثبت شده است را میبینیم ، اگر سایت شما سئو ی کامل باشد و تمام اصول کدنویسی (نه محتوای استاندارد فقط کد قالب سایت) رعایت شده باشد رنگ پرچم سبز و عدد کنار آن 100درصد را نمایش می دهد.

اگر رنگ پرچم سبز نبود ، زرد یا نارنجی یا قرمز بود ، سئوی سایت شما به ترتیب ، خوب ، متوسط و ضعیف پیشبینی شده است و با این افزونه می توانیم اشکالات را به راحتی یافته و در صدد رفع آنها قدم برداریم.

با کلیک کردن روی عبارت درصدی که در سمت راست مرورگر و در کنار پرچم نوشته شده است ،پنجره ای در پایین مرورگر باز می شود که در کنار برخی از آنها تیک سبز خورده به نشانه ی صحیح و در کنار بعضی علامت ضربدر قرمز درج شده که علامت عدم رعایت سئو است و در کنار بعضی نیز علامت رعد با رنگ زرد درج شده است که به منظور تاثیر کمتر یا اشکال جزئی است. لازم به توضیح است که با کلیک روی هر یک از بخش ها ، توضیح مناسبی (البته به صورت انگلیسی) نمایش داده می شود که به راحتی قابل فهم است که چه عملیاتی برای بهبود سئو در کدنویسی سایت بایستی انجام دهیم.

برخی از مهمترین مواردی که افزونه ی سئو داکتر برای بهبود سئو سایت اعلام می کند:

حتما نیاز است که یک تگ تایتل در کد سایت شما وجود داشته باشد و در بهتر است حداکثر 11 کلمه و 70 کاراکتر در تگ تایتل استفاده شده باشد.

سئوی url سایت نیز مورد بررسی قرار داده می شود ، پیشنهاد شده است که صفحات داخلی سایت به تگ html ختم شود و یا به طریقی کلمات کلیدی را در بر گیرد.

وجود تگ های noindex و یا فایل robots.txt که چه صفحاتی در آن به dissallow در آمده اند نیز بررسی می شود ، جا دارد درباره تگ noindex بگوییم که این تگ باعث می شود صفحه ی سایت شما در گوگل هرگز ایندکس نشود و در نتایج جستجو قرار نگیرد و همچنین عبارت dissallow در فایل robots.txt به گوگل و دیگر موتورهای جستجوی می گوید که این صفحات را مورد بررسی قرار ندهد و درصورتی که اشتباه استفاده شوند به سئو سایت آسیب می رساند.

این افزونه سرعت لود سایت را نیز بررسی می کند ، سرعت لود شدن سایت یکی از عوامل بسیار مهم و موثر در سئو سایت است ، همواره استفاده از تصاویر با حجم کم در قالب و صفحات پیشنهاد می شود چون بر روی سرعت لود وب سایت تاثیر مستقیم دارد.

افزونه ای که معرفی کردیم ، تعداد لینک های خروجی و همینطور تعداد لینک های ورودی سایت شما را شمارش می کند و به طور درصدی به شما اعلام می کند که چند درصد لینک های موجود در سایت ، داخلی هستند ، هرچه درصد بالاتری لینک های داخلی سایت داشته باشید برای سئو سایت بهتر است. لینک های خروجی کمتر ، امتیاز کمتری از سایت شما خرج می کند و بهتر است لینک های خروجی با تگ nofollow کم اعتبار شوند.

تگ های h1 و h2 در سایت مورد بررسی قرار می گیرد ، در هر صفحه از سایت فقط یک تگ h1 بایستی وجود داشته باشد ، درصورتی که کمتر باشد با علامت ضربدر قرمز هشدار می دهد و چنانچه بیش از یک عدد باشد با علامت زرد رنگ پیشنهاد بهبودی سئو را می دهد ، تگ های h2 به هر تعداد اما با کلمات کلیدی مرتبط استفاده می شود.

تمامی تصاویر موجود در صفحه وب سایت شما نیز مورد بررسی این افزونه قرار می گیرد که آیا همه ی آنها از تگ alt یا به اصطلاح توضیح استفاده شده است یا خیر ، استفاده از این تگ برای سئو سایت بسیار مهم است و این تگ باعث می شود که در آینده کاربران بسیار زیادی از گوگل و دیگر موتورهای جستجوی (بخش تصاویر) به وب سایت شما وارد شوند.

برای دریافت این افزونه می توانید مستقیم از سایت موزیلا فایرفاکس استفاده نمایید.

سئو مسترینگ چیست

سئو مسترینگ یکی از سایت های سئو و بهینه سازی است که نسبتا اطلاعات کاملی ارائه می کند ، برخی از اطلاعاتی که از طریق آنالیز وب سایت در سئو مسترینگ می توان دریافت کرد:

بعد از آنالیز وب سایت در درجه ی اول ، Site Value یا ارزش دلاری وب سایت را نمایش می دهد ، در کنار آن TrustRank که با توجه به بروز بودن مطالب هر سایت و اضافه شدن صفحات سایت معمولا افزایش می یابد ، در کنار آن Real PageRank را مشاهده می کنید که درواقع به معنای پیج رنک واقعی و اصلی سایت است که باتوجه به فاکتورهای زیادی شکل گرفته و عددی بین 0 تا 10 را نمایش می دهد.

با حرکت دادن اسکرول و ورود به پایین صفحه اطلاعات بسیار زیاد و مهمی درباره ی سایت ارائه می شود که می تواند به شما کمک کند.

نشانی آنالیزور سئو مسترینگ : www.seomastering.com است ، پیشنهاد می شود در این سایت به طور رایگان ثبت نام کنید تا برخی از امکانات بیشتر که فقط برای اعضاء قابل نمایش است نیز باز شوند.

سایت موز

اما معتبرترین وب سایتی که مدتها است در زمینه ی آنالیز آنلاین سایت فعالیت دارد ، سایت موز به نشانی moz.com است.

پیج اتوریتی و دامین اتوریتی هایی که در هر سایتی می بینید از این سایت نشأت می گیرد. درواقع این سایت علاوه بر پیج اتوریتی و دامین اتوریتی فاکتورهای مهم دیگری را نیز نمایش میدهد که به برخی از آنها می پردازیم:

moz

بخش اسپم اسکور یا Spam Score که عددی بین یک تا هفده را نمایش می دهد و هرچه این عدد به هفده نزدیک تر باشد ، این سایت درصد بیشتری اسپم شناخته شده است ، همچنین از موارد مهمی که سایت موز در آنالیز سایت مورد بررسی قرار می دهد ، بک لینک های ورودی سایت است و همینطور اینکه پنجاه بک لینک را که با عناوین مختلف به سمت سایت شما روانه شده را به طور دقیق مشخص می کند ، البته با ورود به صفحات بعدی عناوین و صفحاتی که بک لینک شما در آنها هست را نیز به شما نمایش می دهد.

برای آنالیز وب سایت خود ابتدا وارد آدرس https://moz.com/researchtools/ose/ شوید.

در باکس باز شده آدرس سایت خود یا سایتی که قصد دارید از آن خرید بک لینک یا خرید رپورتاژ کنید را وارد نمایید.

سپس با زدن اینتر منتظر آنالیز سایت مورد نظر در موز باشید.

نکته ی مهم درباره سایت موز:

نکته ی مهم این است که سایت موز محدودیت آی پی دارد و از هر آی پی فقط چند مورد امکان آنالیز در هر 12 ساعت وجود دارد و بعد از آن از شما خواسته می شود که از نسخه تریال سایت استفاده کرده و در نهایت نسخه ی پولی سایت استفاده نمایید . پس حتما توجه داشته باشید که چند مورد امکان آنالیز در این وب سایت وجود دارد.

پ. ن

سئو (SEO) روشی است که در آن با استفاده از روش های صحیح و اخلاقی عملایتی بر روی وب سایت ها انجام می شود که به موجب آن وب سایت به رتبه بندی بالاتری در جستجو دست خواهد یافت. کلمه سئو از کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است.

در طی انجام فرایند سئو به عوامل مهم در زمینه ارتباط موارد مربوط به صفحه وب دلخواه و موتور جستجوگر پرداخته خواهد شد و باعث می شود که صفحه وب از نظر موتور جستجوگر مهم تر شمرده شود.

سئو علمی است که همیشه در حال به روز رسانی می باشد، چرا که الگوریتم ها و روش کار موتورهای جستجوگر در رتبه بندی ها همیشه در حال تغییر می باشد،لذا یک سئو کار باید حتما اطلاعات خود را دائم به روز رسانی کند.

سئو سایت را اصطلاحا بهینه سازی سایت نیز می نامند که این عملیات ها توسط مهندسی که سئوکار نامیده می شود انجام خواهد شد.

در موتور جستجوگر گوگل الگوریتم های متنوعی (بالغ بر 200 نوع الگوریتم) موجود می باشد، لذا یک سئوکار باید حائز اهمیت ترین این الگوریتم ها را بلد باشد و در کار خود از انها استفاده کند.

در سئو تلاش بر این است که بین کلمات کلیدی که کاربران برای جستجو وارد می کنند و صفحات وب مورد نظر ارتباط بهتری به وجود بیاید.البته این ارتباط برای موتور جستجو و برای کاربر نیز دارای فوایدی است؛چرا که تعداد صفحات مرتبط بیشتری در نتیجه جستجو یافت می شوند که این اعتبار موتور جستجوگر را بالا می برد و کاربر راحت تر می تواند به موضوع دلخواه دسترسی داشته باشد.

سئو تضمینی

سئو چیست

اگر با مطالعه ی این مقاله برایتان مشخص نشد که سئو چیست و اصلا سئو یعنی چه ، می توانید این مقاله را که دقیقا فقط برای تعریف دقیق سئو نوشته شده است را مطالعه نمایید: http://www.backlinksfa.com/seo/سئو-یعنی-چه/

اساسا خدمات سئو تضمینی بسیار مشکل است و طبق گفته ی خود گوگل ، کسی نمی تواند رتبه #1 گوگل را تضمین کند!

چرا که رقابت در صفحه ی اول هر کلمه ای به شدت بالاست و همواره افرادی هستند که درحال سعی برای دست یافتن به صفحه ی اول کلمه ای باشند.

الگوریتم های غول جستجوی جهان همواره درحال پیشرفت و تغییر است و تضمین برای چیزی که ممکن است فردا بهتر شود یا سختگیرانه تر گردد ، عاقلانه بنظر نمیرسد.

برخی از پرسش هایی که اکثر سئو کارها با آن دست و پنجه نرم کرده اند ، مثلا سوال می شود که آیا شما سئو تضمینی انجام میدید؟ چه تضمینی وجود دارد که سایت من با این کلمه به صفحه اول گوگل برسد ؟ چند وقت بعد از خرید هرگونه پکیجی از شما رتبه سایت من بالا می رود ؟ خدمات سئوی تضمینی شما چقدر است ؟

به راستی

باتوجه به هشدار خود گوگل ، امکان ارائه سئو تضمینی وجود دارد ؟

پاسخ دقیق و شفاف به تمام این سوالات و

سئو تضمینی صفحه اول گوگل

به زودی ... ادامه دارد...

2019/02/26 _  سه شنبه 7 اسفند 1397


اگر اين مطلب را مفيد ميدانيد لطفا اشتراک گذاري کنيد.

مقاله های مرتبط :

چگونه سئو کنیم | زمان آموزش 20 دقیقه

تاثیر ریدایرکت بر سئو | زمان آموزش 20 دقیقه

نقش لینک های فالو و نوفالو در سئو سایت | زمان آموزش 10 دقیقه

چطور کلمات کلیدی متناسب با سایت خود را بیابیم | زمان آموزش 10 دقیقه

پروتکل https و سئو سایت | زمان آموزش 10 دقیقه

چطور محتوای بی کیفیت توسط گوگل شناسایی می شود | زمان آموزش 10 دقیقه


Copyright © 2010 - 2024 | . تمامی حقوق این وب سایت برای بک لینک فا محفوظ است
طراحی و اجرا:بک لینک فا | نقشه سایت