چطور کلمات کلیدی متناسب با سایت خود را بیابیم

یافتن کلید واژه های سایت

پیدا کردن کلیدواژه های پر کاربرد برای سایت

چطور کلمات کلیدی متناسب با سایت خود را بیابیم

روش پیدا کردن کلید واژه های پر سرچ برای سایت

پیدا کردن کلمات کلیدی که با نوع فعالیت سایتتان در ارتباط باشد کار خیلی مهمی می باشد که معمولا مهندسان سئو انجام میدهند تا اینجوری بتوانند عنوان و کلمات مناسب و درستی برای وب انتخاب کنند. همچنین جهت تولید و نوشتن محتوا و مطالب سایت از این عنوان ها و واژه های کلیدی بهره گیری میکنند.

بهتر است در جریان باشید که اگر کلمات کلیدی نداشته باشید سئو و بهینه سازی سایتتان به جایی نخواهد رسید.

کلید واژه برای موفقیت و بالا آمدن یک سایت الزامی می باشد. کلید واژه ها در لینک بیلدینگ و بالا رفتن فروش و ترافیک بیشتر بسیار مهم هستند درسته که میتوانید هر کلید واژه ای را در نظر بگیرید ولی باید هدفمند باشد.

شما باید در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان کلید واژه ای را بیشتر از هم معنی های خود سرچ میکنند. و اصلا هدفشان چیست.

زمانی که در هر شغلی فعالیت دارید اصولا بهترین واژه های کلیدی در ارتباط با آن شغل را می دانید ولی اگر از ابزارهای گوناگون استفاده کنید کلمات جدید و بهتری پیدا خواهید کرد و از مقدار جستجوی آن در جستجوگرها از جمله گوگل اطلاعات خوبی کسب می کنید و این امکان را دارید که واژگان کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید، جستجوگر گوگل دو نرم افزار برای کلید واژه معرفی کرده است که می توان گفت کامل و جامع می باشند:

google trends

google keyword planner

روش بهره برداری درست و صحیح از این دو ابزار گوگل را در ابتدا باهم مرور می کنیم.

Google trends روند گوگل

اگر کلید واژه در ارتباط با حرفه خود میخواهید تا در سایت خودتان استفاده کنید این امکان را دارید که از google trends استفاده کنید. از میان همه واژه هایی که با سایت و شغل و حرفه شما در ارتباط است ، بهترین ها را به شما معرفی خواهد کرد. برای این کار باید به سایت google trends مراجعه کنید و کلمه و واژه کلیدی مد نظر خودتان را در بالای صفحه سرچ کنید.

پس از اینکه دکمه اینتر را به نشانه رفتن به مرحله بعد فشار دادید، به صفحه دیگری منتقل میشوید و در آنجا آمار سرچ کلمه و واژه ای که جستجو کرده اید نشان داده میشود. پایین صفحه قسمت related searches یا به فارسی ( موضوع‌های مرتبط ) می باشد به آنجا مراجعه کرده تا اطلاعات و آمار کلید واژه ای که انتخاب کردین را ببینید. دو بخش در اینجا وجود دارد که با حالت منوی کشویی در دسترس است:

1- Top یا به فارسی برتر 2- Rising یا به فارسی فزاینده که تب top یا همان برتر، مهترین و اصلی ترین کلید واژه را نشان میدهد و تب rising یا فزاینده ، کلمه و واژه هایی که در ارتباط با سرچ است و دارای رشد زیاد در بازدید کاربران است نشان میدهد.

این کلید واژه ها بهترین و مهمترین کلید واژه ها در ارتباط با شغل شما می باشد

این امکان را دارید که از این واژه ها را برای مقاله و مطالب خود بهره گیری کنید و آنها را در وب سایت خود قرار دهید. ولی می توانید قبل از نوشتن مقاله و مطالب جدید با مهندسان سئو نیز مشورت کنید.

از دیگر بخش های روند گوگل یا همان google trends برایتان بگوییم.

در google trends این امکان را دارید که چندتا واژه و کلمه را با هم مورد مقایسه قرار دهید و مقدار جستجوی آن واژگان را بینید ، این کار را میتوانید با کلیک بر روی مقایسه یا compare و سپس با وارد کردن واژه ی جدید بجای عبارت (افزودن عبارت جستجو) یا به انگلیسی (درصورتی که مرورگر شما حالت انگلیسی باشد) Add a search term انجام دهید. لازم به توضیح است که شما می توانید چندین و چند کلمه را باهم مقایسه کنید و اینطور نیست که فقط امکان مقایسه دو کلمه فراهم باشد.

با پیدا کردن مهمترین و بهترین واژگان کلیدی در ارتباط با شغل و حرفه خود این امکان را دارید که عنوان های درست و صحیح و پر بازدید و پر سرچ را برای مطلب و مقالات خود پیدا کنید.

Google trends روند گوگل

Google AdWords Keyword Planner

ابزار دیگری که گوگل برای یافتن کلمه کلیدی مرتبط با وب سایت در اختیار ما قرار داده است google keyword planner می باشد.

اما متاسفانه به دلیل وجود تحریم علیه کشور عزیزمان ایران ، امکان استفاده از این ابزار برای کاربران ایرانی فراهم نیست و باتوجه به بودن google trends نیازی هم به این ابزار فعلا حس نمی شود.

اما ساده ترین و بهترین راه های پیدا کردن کلمات کلیدی ، همانطور که در بخش چگونه سئو کنیم هم نوشتیم این است که واژگان کلیدی خود را در گوگل سرچ کنیم.

گوگل به طور پیش فرض در پایین صفحه ی جستجوی ، کلماتی که بیشتر سرچ می شود و به کلمه کلیدی سرچ شده ارتباط معنایی دارد را به شما پیشنهاد می کند. از این کلمه های کاربردی می توانید در مقاله هایی که در وب سایت خود منتشر می کنید استفاده نموده و البته اصل و اساس سئو و بهینه سازی را رعایت بفرمایید.

در پایین با اصطلاح ها و مفهوم برخی از کلمات کلیدی بیشتر آشنا می شویم.

کلمات کلیدی سئو از نگاهی دیگر

به طور کلی کلید واژگان در سئو به دو دسته تقسیم می شوند.

1 - user intent به معنی قصد کاربر ، که مشخصا کلماتی است که هدف و نیت کاربر را از سرچ آنها مورد بررسی قرار می دهد.

2 - search volume به معنی حجم جستجو ، به عبارت دیگر کلماتی که بسیار بسیار زیاد توسط عموم مردم جستجو می شود ، البته مرتبط با شغل شما هم هست.

هر یک از این دو زیر مجموعه هایی مشخص دارند که البته در بک لینک فا معیار این دسته بندی بر اساس مفهوم مورد نظر کاربران و تعداد دفعات جستجو شده ی کلمه و عبارت ها است.

کلمات کلیدی

دسته بندی کلید واژه ها بر اساس user intent

کلید واژه user intent در اصل قصد بازدیدکنندگان و نیت آنها از سرچ در نت می باشد. چون کاربران با هدف های گوناگون به سایت ها می روند. بعضی ها و برای اخبار و خبرهای روز بعضی ها برای سروی و محصولی بعضی ها برای یادگیری و آموزش بعضی برای ورود به شبکه های اجتماعی و غیره در اصل بازدیدکنندگان حدودا برای سه هدف وارد اینترنت می شوند که این هدف ها در شکل سه نوع کوئری جستجو user intent نشان داده میشود.

کلید واژه Informational _ اطلاعاتی

بازدیدکنندگان از این کلید واژه ها برای پیدا کردن اطلاعات استفاده خواهند کرد. مثلا کوئری سرچ آب و هوا در تهران برای هفته آینده یا پرورش گیاهان و یا دستور آشپزی همه از این نوع هستند. این سرچ ها مستقیما از نظر مالی جز اهداف نیستند و بازدیدکنندگان فقط با هدف افزایش اطلاعات و کسب اطلاعات در یک زمینه خاص می باشند.

کلید واژه Transactional _ تراکنش

هدف بازدیدکنندگان از سرچ این کلمات انجام دادن معامله آنلاین برای یک جنس فیزیکی یا انواع سرویس های اینترنتی می باشد. مثلا کوئری سرچ دانلود کردن کتاب یا خریدن تلفن همراه آیفون و یا سرویس های اینترنتی سرعت بالا از جمله کلمات کلیدی transactional و کلمات کلیدی معامله ای تقسیم میشوند.

البته بعضی ها اعتقاد دارند که در این قسمت یک نوع دیگری از کلید واژه ها به با نام commercial (تجاری) وجود دارند. این کلید واژه ها وقتی به کار می آیند که بازدیدکنندگان می خواهند یک محصول و جنسی را جستجو بکنند اما الان نمیخواهند آن را بخرند و تهیه کنند.

کلید واژه Navigational _ ناوبری

بازدیدکنندگان اصولا با هدف منتقل شدن به سایتی خاص کلید واژه Navigational را در جستجوگر گوگل سرچ میکنند. بهره گیری از این کلمات کلیدی وقتی رخ میدهد که بازدیدکنندگان قصد دارند به سایت خاصی مراجعه کنند. ولی از دامنه آن سایت آگاهی ندارند. مثلا کوئری جستجو مثل بلاگفا و یا توئیتر و یا فیسبوک از قبیل کلید واژه Navigational می باشند. پس نتیجه آن است که بازدیدکنندگان با کلیک روی اولین نتیجه جستجو به نیت و خواسته خود می رسند.

دسته بندی کلید واژه بر طبق Search Volume _ حجم جستجو

اصول این دسته بندی کلید واژه تعداد دفعات جستجوی این کلمات توسط کاربران می باشد و نه قصد کاربران. کلید واژه بر اساس Search Volume سه قسمت میشوند.

کلید واژه اصلی Head _ سر

این کلمات کلمه های کوتاه و مختصر می باشند که خیلی زیاد در اینترنت سرچ میشوند. این کلمات معمولا یک دسته بندی خاص و کلی را نشان میدهند. مثلا بازیگر یا خانه یا موبایل یا ماشین و غیره از این کلمات هستند.

چون این کلمه ها خیلی زیاد کاربرد دارند و جستجو میشوند قرار گرفتن آنها در نتایج اولیه و بالای گوگل سخت است.

و مشکل دیگر این است که قصد کاربران در این کلمات کلیدی معلوم نیست. مثلا وقتی کسی واژه تلفن همراه را سرچ میکند مشخص نیست قصد خرید دارد و یا نرم افزاری برای تلفن همراه میخواهد . با این وصف با بهره گیری از این کلمات کلیدی این امکان وجود دارد.

کلید واژه Middle Tail _ میله دم

این کلمات کلیدی نتیجه مشخص و بهتری را به نسبت کلید واژه Head نشان میدهند. ولی با این وجود کلمه ها و عبارات کلی هستند. در این روش بازدیدکنندگان هدف های معین تری را دارند ولی در جستجوگرها دنبال بهترین پیشنهاد هستند و خودشان ایده و نظری ندارند. مثلا گوشی سامسونگ و یا خانه ارزان و یا خرید ماشین از دسته کلمه های Middle Tail می باشند.

کلید واژه بلند و یا Long Tail _ تله بلند

کلید واژه های بلند راز موفق شدن سایت های پر ترافیک و پر بازدید می باشد. کلید واژه long tail این امکان را دارند که بیشتر از 70 درصد ترافیک و بازدید سایت شما را تحت پوشش قرار دهد. این در حالتی که رقابت در بین کلید واژه ها در long tail کمتر از دیگر کلید واژه ها می باشد. کلید واژه های بلند اصولا از سه یا چهار کلمه تشکیل میشوند و بازدید کنندگانی که استفاده میکنند دنبال محصول و جنس و موضوع خاص با مشخصات واضح و پیدا هستند. مثلا بلیط ارزان تور کیش و یا دانلود نرم افزار تلگرام برای گوشی و یا لباس ورزشی مردانه مارک آدیداس همه این ها عبارت کلیدی بلند و یا long tail می باشند که به نتیجه های تقریبا یکسان و معین می رسند.

هفت دسته از کلید واژه های سئو برای بازاریابان محتوا

کلید واژه هایی که گفتیم از آن جهت بود که این امکان را داشته باشید با ذهنیت کلی و جامع کاربران موتورهای جستجو را بشناسید و در جریان قرار بگیرید که سرچ کاربران به چه شکل می باشد. در اصل سرچ در گوگل ارتباط بین بازاریاب مطالب و محتوا و کاربران می باشد. صحیح است که آشنایی با ذهن کاربرها در سرچ اینترنتی این امکان را دارد به انتخاب کردن کلید واژه های مناسب و درست ختم شود اما نقش مهندسان سئو و تولید کنندگان محتوا نباید فراموش شود.

یک بازاریاب حرفه ای و توانا باید این توانایی را داشته باشد که کاربران را به سمت درست ببرد. در اینجا کلید واژه های سئو را به شما خواهیم گفت که بازاریابان محتوا و متن ، باید آنها را بشناسند. این واژگان کلیدی با شناختی از ذهن کاربران شکل گرفته است.

کلید واژه های Market-defining _ تعریف کردن بازار

کلید واژه های معرف بازار و یا به اصطلاح Market-defining نزدیک ترین و متداول ترین عبارت و کلمه ای هستند که در زمان معرفی کار و حرفه شما به ذهن و فکر کاربر میرسد. این واژه های کلیدی سئو ، عینا همان عبارت و کلماتی هستند که زمان راه انداختن کمپین سئو به فکر شما هم می آید. کلید واژه های Market-defining اصولا کلی خواهند بود و گرفتن رتبه بهتر برای آنها سخت است ولی نباید اصلا اهمیت آنها را فراموش کرد چون واژه ها و عباراتی هستند که درست ، کار و حرفه شما را به کاربران ارائه می دهند.

برای درک بهتر این موضوع فرض کنید که سایتی با موضوع فروش لوازم سوارکاری دارید. اگر بخواهید از کلید واژه معرف بازار یا همان Market-defining در سایت استفاده کنید شاید متنی مثل متن پایین استفادی کنید:

  • تجهیزات سوار کاری
  • تجهیزات سوارکاری در شب
  • سوارکاری و غیره

جهت پیدا کردن واژه مناسب فقط باید به سوال های پایین توضیح دهید:

  • کارو حرفه من و مطالب سایت من با چه واژه ای خود را به دیگران معرفی میکند.>
  • کاربران هدف با چه کلماتی سایت و حرفه و شغل من را به دیگران معرفی میکنند.>

آیا آنها قبل از اینکه خرید کنند از کلمه بازار ماهیگیری استفاده میکنند؟ ماهیگیری در شب چطور؟ آیا آنها هدف و نیت من را درباره واژه ماهیگیری می دانند؟ این بعید می باشد. کاربرانی که دنبال حرفه و کار شما هستند حتما به سوال های پایین هم تفکر میکنند:

  • خریدن وسایل سوارکاری
  • فروش وسایل سوارکاری در شب
  • فروشگاه تجهیزات سوارکاری

در هر صورت کلید واژه های Market-Defining هر چه که هم هستند در سئو داخل سایت مفید هستند. این کلمات باید به شکل مناسب در سئو استفاده شوند. چون به ذهن مشتری ها نزدیک هستند و باید توجه خاصی به آنها نشان دهیم. کلمه های Market-Defining برای آغاز یک متن خلاق و خوب مفید می باشد فقط کافیه این واژه ها را در کلمه ها و سوال های مناسب و خوب قرار داد.

کلید واژه Customer-Defining _ تعریف مشتری

کلید واژه ها معرف مشتری و یا Customer-Defining کلمه و عبارت هایی خواهند بود که کاربران شما به وسیله آن به معرفی خودشان میپردازند. این قسمت از واژه ها دومین گروه پر کاربرد در بین کاربران هستند. در حین بهره گیری از این واژه ها لازم است پرسش های پایین را جواب دهید:

- کاربران شما خودشان را با چه عنوان معرفی خواهند کرد.

- خود شما و یا بقیه آنها را چگونه توصیف خواهید کرد.

دلیل اهمیت و ارزش این واژه های کلیدی Customer-Defining اینه که با بهره گیری از آنها میتوانید کاربران و بازدیدکنندگانی که کارو حرفه آنها به شکلی با شما در ارتباط است را بشناسید. مثلا اگر سایتی با موضوع کتاب و جزوه های دانشگاهی را دارید یقینا برخی از کاربران شما شروع به جستجو خواهند کرد مثلا دانش آموزان سال اول و یا دانشجوی ترم یک و یا داوطلبان کنکوری هستند.

فراموش نکنید که سئو و بهینه سازی وب سایت های اینترنتی فقط برای اینکه در نتایج اولیه جستجو قرار بگیرد نیست. سئو به معنی نوعی ارتباط می باشد. با بهره گیری از این واژه های کلیدی این امکان را دارید که کاربرانی را پیدا کنید که از محصولاتتان استقبال میکنند.

کلید واژه Product-Defining _ تعریف محصول

کلید واژه Product-Defining و یا اصطلاحا کلید واژه معرفی کالا عبارتی هستند که کالا های شما را معرفی خواهند کرد.

یعنی مستقیما کلماتی که خریداران دنبال آنها هستند. توجه کنید که وقتی از این کلمات استفاده میکنید حتما دقت کنید.مثلا اگر فروشگاه لپ تاپ و لوازم کامپیوتری و قطعات جانبی دارید در کنار اسم محصول و کالا نام برند تجاری آنها را ذکر کنید. مثلا لپ تاپ DELL این روش باعث میشود وقت بیشتری جهت دیده شدن در لیست جستجوها و افزایش و بیشتر شدن نرخ سایت خود را بدست بیاورید.

کلید واژه های Product-Defining این امکان را دارند که شما را مستقیم و درست به هدف برسانند. و فقط باید یک اسم مشخص را دارا باشند. به این شکل یا شما را به واسطه های فروش کالا هدفتان می رسانند و یا بخاطر کیفیت پایین و رضایت نداشتن مشتری ها کالاها فروخته نمی شوند. این کلید واژه هایی سئو برای بهره گیری در داخل وب سایت ها و محتوا و مطالب وبلاگ ها عالی هستند.

کلید واژه Industry Thought Leaders _ رهبران صنعت فکر

نام های مدیران مختف کارو حرفه همیشه در نظر کاربران مهم می باشد و برای آنها جلب توجه دارد. منظور ما از مدیران، افرادی هستند که در محدوده فعالیت کسب و کار شما معروف و شناس هستند. با اینکه این امکان را ندارید از این واژه ها برای سر فصل و تیتر مطالب و مقاله های خودتان بهره بگیرید اما یادتان باشد این کلمات و واژه ها هیچ وقت قدیمی نخواهند شد و هیچ وقت مثل محصولات فناوری ورژن بروز تر از آن وارد بازار نخواهد شد. پس اگر در مطالب و مقاله های خودتان در سایت کمی از این واژه ها و نام ها بهره گیری میکنید بدانید که برای بازدیدکنندگان جالب و قابل توجه می باشد.

در این صورت سوال پیش می آید که چگونه از این نام ها و کلید واژه ها برای ارتقای رتبه خود بهره گیری کنید؟ با روش حرف زدن و صحبت کردن با کاربران و افراد این امکان را دارید که ترافیک بالایی از بازدیدکنندگان، در سایت خود به وجود بیاورید. و اگر شناختی روی این افراد ندارید میتوانید از شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک استقاده کنید.

برقراری ارتباط با این افراد و کاربران در شبکه های اجتماعی بهترین راه برای گفتگو دونفره و شناختن آنها می باشد که هم باعث بالا رفتن دانش و اطلاعات شما می شود و هم ارزش رتبه سایتتان را به رقیبان نشان میدهد.

کلید واژه Competing Company Names _ نام شرکت های رقابتی

اسم شرکت رقیب یا Competing Company Names مثل نام مدیران فکری خیلی این امکان را ندارند که برای سئو وب سایت بهره گیری شود. با بهره گیری از این کلید واژه سئو در خبرها و وب های خبری و دیگر گروه ها این امکان را دارید که از مقدار محبوبیت و ارزش مخاطبان از رقیب های خود آگاه شوید. و این امکان را دارید که با سرچ اسم آنها و خبرهای رقیب های خود دسترسی پیدا کنید و خودتان را از نظر مقدار و رتبه با آنها مورد مقایسه قرار دهید.

کلید واژه Related vertical _ عمودی مرتبط

واژه کلیدی در ارتباط با مجموعه واژه هایی که به کار و حرفه ربط دارند گفته می شود. این کلمه ها طبقه بندی خاص و مشخص ندارند و می توانند با مشتریان و یا تولیدکنندگان ربط داشته باشند اما بهره گیری از این کلمه های کلیدی چه منفعتی برای سئو دارند؟

جواب ساده است کاربران هدف شما ممکن است شبیه به یکدیگر تفکر کنند ولی برای دست یابی به قصد و هدف خود از واژه متفاوت بهره گیری می کنند. بهره گیری از کلید واژه ها در ارتباط و شبیه به هم مثل گذاشتن تمام تخم مرغ هایتان در سبدهای متفاوت باعث میشود ترافیک و تجمع بالایی از رده های فکری متفاوت علمی گرفته شود. به شکل ساده تر با استفاده از کلمه کلیدی و واژه های در ارتباط با کار و حرفه ، این امکان را دارید که مخاطبان و کاربران خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال وقتی یک سایت در ارتباط با آموزش و یادگیری، محتوا و مطالب خوبی تولید میکند این امکان را دارد که از عبارت و کلمات پایین استفاده کند:

  • آموزش دادن تولید مطلب
  • کلمات کلیدی
  • کلید واژه سئو
  • کپی رایتینگ
  • یاد دادن لینک بیلدینگ
  • و غیره

کلید واژه Geo Targeting _ هدف جغرافیایی

کلید واژه مناسب با شرایط جغرافیایی یا Geo Targeting جای مناسبی جهت رتبه بندی سایت و بالا رفتن سریع و ضربتی کار و حرفه های محلی می باشد. بهره گیری از این واژه ها ، هم این امکان را دارد که ترافیک سایتتان را بالا ببرد و هم سبب شود تا مشتری ها و مخاطبان واقعی به محل کسب کار و حرفه شما بیایند. مثلا وقتی که درباره موضوع گردشگری در شهر کیش محتوا می نویسید، کلمه و واژه هایی مثل موج سواری کردن و یا ساحل زیبا و یا ساحل مرجانی و یا غواصی کردن و یا آب های آبی کیش و غیره هم میتواند ترافیک و رتبه کسانی که به گردشگری علاقه دارند به سایت شما بیاورد و هم بعضی مسافران و گردشگران را به سمت هتل ها و سوئیت ها و مرکزهای تجاری و پاساژهایی که با سایت شما قرارداد تجاری دارد بفرستد.

همچنین در حال حاضر فروشگاه هایی که دارای چندین شعبه هستند سعی دارند که با ساختن و اداره سایت های تخصصی شروع به نشر محتوا و مطلب برای محصول ها و اجناس فروشگاه های محلی خودشان بپردازند و کاربرها و مخاطبان در حالی که دنبال مواد غذایی خاصی و یا نوعی از محصولات بهداشتی شرکت خاصی هستند با مطلب و محتوایی برخورد خواهند کرد که در کنار آن اطلاعات ، به معرفی فروشگاه های خود پرداخته اند.

پایان

وقتی بحث تحقیق و جستجوی کلید واژگان می شود بهترین راه این است که نهایت صبوری خودتان را به خرج بدهید و در هیچ زمانی تحقیق و جستجو را کنار نگذارید. هر چقدر بیشتر بگردید ، قطعا کلید واژه های بهتر و با ارزش تری پیدا میکنید.

بعد از اینکه کلید واژه مناسب را یافتید این کلمات را بر طبق نوع و مقدار اهمیتشان طبقه بندی کنید و بعد برنامه ریزی کنید. حتما با بهره گیری از این کلمه و کلید واژه ها این امکان را دارید که سایت خودتان را در مسیر صحیح و مورد هدف هدایت کنید.


اگر اين مطلب را مفيد ميدانيد لطفا اشتراک گذاري کنيد.

مقاله های مرتبط :

چگونه سئو کنیم | زمان آموزش 20 دقیقه

تاثیر ریدایرکت بر سئو | زمان آموزش 20 دقیقه

نقش لینک های فالو و نوفالو در سئو سایت | زمان آموزش 10 دقیقه

چطور کلمات کلیدی متناسب با سایت خود را بیابیم | زمان آموزش 10 دقیقه

پروتکل https و سئو سایت | زمان آموزش 10 دقیقه

چطور محتوای بی کیفیت توسط گوگل شناسایی می شود | زمان آموزش 10 دقیقه


Copyright © 2010 - 2024 | . تمامی حقوق این وب سایت برای بک لینک فا محفوظ است
طراحی و اجرا:بک لینک فا | نقشه سایت