نقش لینک های فالو و نوفالو در سئو سایت

لینک فالو نوفالو

تاثیر لینک فالو و نوفالو در سئو سایت

نقش لینک های فالو و نوفالو در سئو سایت

مقایسه لینک فالو و لینک نوفالو

جهت فهمیدن بهتر و کامل تر لینک نوفالو باید مقداری با مفهوم لینک سازی و اثر آن بر ارزش و اعتبار یک صفحه در موتورهای جستجو از جمله گوگل سخن بگوییم. پیوند دادن یا ایجاد بک لینک چه از بقیه وب سایتها باشد و چه از یک سایت به سایتی دیگر باشد ، یکی از اساسی ترین و بخش های اصلی سئو سایت می باشد. در این صورت نوع پیوندهای وارد شده به سایت ( لینک های ورودی ) و همینطور بک لینک های خارج شده از سایت خیلی اهمیت دارد. چون روش کار جستجوگرها (گوگل و اکثر موتورهای جستجو) را برای صفحات تعیین میکند.

مثال : اگر وب سایت شما در صفحه اصلی آن ، به پنج صفحه داخلی از سایت خودتان لینک دارد ( مثلا بخش های تماس با ما ، آرشیو های ماهانه و دیگر لینک های داخلی) و به پنج صفحه خارج از سایت نیز لینک دارد ( مثلا پنج سایت در بخش لینک دوستان یا معرفی محصول دیگر سایت ها غیر از سایت خودتان پیوند داده اید) ، سایت شما در کل ده بک لینک در صفحه های اصلی دارد. پس در این صورت داخل سایت شما ، البته در صفحه اصلی 10 بک لینک وجود دارد ، که پنج بک لینک آن به صفحات داخلی سایت پیوند داده شده و پنج عدد از آنها به سایت های دیگری پیوند داده شده است ، هنگامی که گوگل قصد آنالیز صفحه اصلی شما را دارد ، امتیاز صفحه اصلی را به 10 تقسیم می کند. همینطور اگر از سایت های دیگر به سمت سایت شما بک لینک ایجاد شده باشد ، باتوجه به تعداد لینک های مندرج در آن صفحه ، امتیازی از آن سایت به سمت سایت شما روانه خواهد شد.

این کار ارتباط متقابل می باشد و ارزش و اعتبار سایت در زمان پیوند دهی با سایر سایت ها تعیین می شود مگر از راه نوفالو این راه را قطع (بسیار ضعیف) کرده باشید. حالا لینک نوفالو چیست؟

لینک فالو و یا لینک follow چیست

تمام لینک هایی که بدون هیچ گونه تگی هستند و تگ های nofollow یا dofollow را به همراه ندارند ، بطور پیش فرض فالو هستند و نیازی نیست حتما در داخل لینک تگ follow درج شده باشد.

کد لینک فالو به روش های زیر قابل درج است (html)

<a href="URL adress site">عنوان</a>

همانطور که مشاهده می کنید در کد لینک فالو فوق از هیچ تگی استفاده نشده است و درج این کد در بخش کدهای html سایت ، ایجاد یک لینک فالو را می کند که بایستی در بخش url adress site آدرس اینترنتی وب سایت درج شود و به جای عنوان ، عبارت یا کلیدواژه مورد نظر ثبت گردد. اما لینک فالو به روش زیر نیز قابل درج است و هیچ تفاوتی با کد فوق ندارد.

<a rel="follow" href="URL adress site">عنوان</a>

در کد فوق تگ فالو یا follow اضافه شد اما کد ایجاد لینک فوق با کد قبلی که فاقد تگ فالو بود ، به لحاظ سئو هیچ تفاوتی باهم ندارند چون لینک های فاقد تگ برای موتورهای جستجوی فالو حساب می شود.

لینک دوفالو و یا لینک dofollow یعنی چی؟

ابتدا سری به Translate خود گوگل میزنیم تا معنی عبارت follow و معنی عبارت dofollow را باهم مقایسه کنیم ، عبارت follow در مترجم گوگل به معنی دنبال کردن و عبارت dofollow در این مترجم به معنی دنبال کن است ، پس dofollow حالتی دستوری ایجاد می کند.

برای اینکه بهتر متوجه شویم لینک فالو را امتیاز فرض می کنیم، لینک dofollow اکثر اوقات به معنی امتیاز بیشتر است.

پس در این صورت هر وب سایتی که امتیازات بیشتر جمع آوری کرده باشد برنده خواهد بود. وقتی یک صفحه از سایت پیوندهای dofollow زیادی جذب کند ، جستجوگرها به محبوب بودن و کارا بودن مطالب و محتویات صفحه پی میبرند پس در این صورت رتبه و ارزش این صفحه نسبت به صفحه های شبیه به خودش بیشتر می شود. باید دقت کنیم تعداد بیشتر و زیادی از پیوند های dofollow این قدرت را دارد که جواب معکوس بدهد البته در شرایطی خاص که در ادامه درباره آن عرض می کنیم.

کد لینک دوفالو به شکل زیر است.

<a rel="dofollow" href="URL adress site">عنوان</a>

قبلا با معنی و مفهوم Link juice آشنا شدیم.

برای فهمیدن بهتر این مطلب فرض کنید که وب سایت های A و B داریم. اگر هر دوتای این سایت ها از نظر سئو مثل هم باشند و وب سایت A دوتا پیوند ورودی بگیرد در صورتی که وب سایت B هیچ پیوندی ندارد میتوان با اطمینان گفت که سایت A ارزش و رتبه بهتری در مقایسه با سایت B در جستجوگرها به دست خواهد آورد. حالا فرض کنید که وب سایت B دوتا پیوند بگیرد چه چیزی پیش خواهد آمد آیا امکان دارد هر دوتا سایت ها برابر شوند؟

جواب دادن به این سوال سخت می باشد چون به Link juice ارتباط و بستگی دارد. در کل زمانی که سایت A پیوند بیشتری در مقایسه با سایت B میگیرد Link juice بیشتری دارد اما توجه کنید که این همه ماجرا نیست و Link juice این امکان را دارد که با توجه به معیار و آیتم های مختلف عوض شود و تغییر کند.

link juice

لینک نوفالو یا لینک nofollow یعنی چی؟

پیوند عادی را برای شما توضیح داده ایم ولی پیوند نوفالو مقداری فرق میکند:

عبارت nofollow بازهم معنی دستوری دارد و به معنی دنبال نکن می باشد پس این عبارت دقیقا به موتور جستجو دستور می دهد که این لینک را دنبال نکن. کد لینک نوفالو به شرح زیر است:

<a rel="nofollow" href="URL adress site">عنوان</a>

در اصل تفاوت پیوند dofollow و لینک nofollow فقط در عبارت rel=nofollow می باشد ( تفاوت در کد آنها البته نه تاثیر آن بر سئو ) و در صورت استفاده نکردن از این دو تگ ، پیوند شما به یک پیوند فالو تبدیل میشود(همانطور که در بالا عرض کردیم). وقتی که یک سایت از تگ نوفالو بهره گیری میکند در اصل به جستجوگرها دستور میدهد که با این پیوند رتبه بندی و ارزش گذاری صفحه یا پیج اتوریتی نباید محاسبه شود. و این پیوند در محاسبه رتبه و پیج اتوریتی مقصد هم تاثیری ندارد.

به عبارت دیگر ، از امتیاز صفحه ی سایت من ، چیزی به سایتی که لینک شده است ندهید و امتیازی از سایت من کسر نشود.

همانطور که میدانید وقتی که سایتی با ارزش و رتبه بالا به وب سایت شما پیوند میدهد به ارزش شما اضافه میکند و پیج اتوریتی وب سایت شما بالا میرود.

حال اگر سایتی با رتبه و پیج اتوریتی بالا (پنجاه به باالا) به سایت شما پیوند یا همان بک لینک نوفالو بدهد، این نوع بک لینک دادن برای جستجوگرها جهت افزایش و بالابردن اعتبار و ارزش و رتبه شما استفاده نمیشود. البته به این معنی نیست که کلا هیچ تاثیری در سئوی وب سایت شما نداشته باشد. چون معمولا لینک های نوفالو برای ارجاء کاربر به سند یا مقاله ای استفاده می شود ، درست است که از سایتی که لینک نوفالو داده امتیازی کسر نمی شود اما در هر حال امتیازی هر چند کم با بک لینک نوفالو برای سایت مقصد به همراه خواهد داشت ، بسیار پیش آمده است سایتی که استفاده از پیوند نوفالو را نیز دارد ، در مقایسه با سایتی که همیشه از پیوند فالو بهره گیری میکند، رشد و تاثیر بهتر و بیشتری برای داشته است ، لذا پیشنهاد می شود لینک های نوفالو نیز برای وب سایت خود ایجاد کنید چون طبیعی نیست که یک سایتی هزاران بک لینک فالو داشته باشد و در هیچ سایت یا مقاله ای بک لینک نوفالو برای آن ایجاد نشده باشد ! بهتر است معجونی از لینک های فالو و نوفالو برای وب سایت خود داشته باشیم. سایت بک لینک فا هم امکان خرید بک لینک فالو را برای شما عزیزان فراهم کرده است و هم خرید بک لینک نوفالو با قیمت بسیار بسیار ارزان که موجب رضایت شما باشد.

بهره گیری از پیوند نوفالو باعث بیشتر شدن قدرت پیوند های فالو می شود

قبلا استفاده از پیوندهای نوفالو باعث افزایش Link juice پیوندهای فالو میشد. مثلا سه پیوند فالو از یک وب سایت به صفحه های خروجی در مقایسه با حالتی که یک پیوند نوفالو همراه دو پیوند فالو بهره گیری میشد Link juice کمتری به دست می آورد.

link juice 2

link juice 3

در حال حاضر بهره گیری از پیوند nofollow اثری در بالا بردن و افزایش Link juice نخواهد داشت.

با این شرایط جا دارد یک نکته نیز ذکر شود. از قدیم الایام تا کنون هر چقدر پیوندهای خروجی در صفحه ای بیشتر باشد Link juice آنها کمتر می شود. برای درک بهتر مطلب به مثال A و B که در بالا زده شد بر میگردیم.

link juice 4

وب سایت A از چهار صفحه و وب سایت B از سه صفحه خارجی پیوند dofollow گرفته است. یعنی ما توقع داریم که سایت A رتبه بهتری نسبت به سایت B داشته باشد اما در واقعیت دقیقا متفاوت خواهد بود.

فرض کنید که وب سایت B از سایت هایی که پیوندهای dofollow پایین و کمتری داده اند پیوند بگیرد.ولی سایت A از وب سایت هایی پیوند میگیرد که در برابر وب سایت های مبدا B پیوند dofollow بیشتر و بالاتری میدهند. در این صورت حتی اگر مقدار وب های مبدا A بیشتر و بالاتر باشد امکان دارد رتبه و ارزش از سایت B کمتر و پایین تر باشد و یا برابر باشد. چون سایت B از مقدار Link juice بیشتری بهره مند شده است. با تمام این توضیحات تعامل و برقراری رابطه با وب سایت هایی که از پیوندهای خروجی به مقدار زیاد و بالا بهره گیری میکنند خیلی درست و عاقلانه نیست.

بهره گیری زیاد از پیوندهای dofollow مبنا و شاخص تشخیص وب سایت های فروشنده و اسپمر پیوند هستند. پیوندهای خروجی این وب ها با وجود اینکه dofollow هستند ولی بازم به خاطر تعداد زیاد و بالا ارزش و رتبه ای ندارند.

چون همانطور که گفتیم ، هر بک لینک ، امتیازی از درج کننده بک لینک کسر و به دریافت کننده بک لینک اضافه می کند ، با لینک های بسیار زیاد ، امتیازی برای دریافت کنندگان بک لینک باقی نمانده است.

link juice 5

همین طور که میبینید وب هایی که به صفحه A پیوند داده شده اند به بقیه سایت ها هم پیوند داده اند. و همین کار باعث شده صفحه B با بک لینک کمتر و پایین تری امتیاز Link juice بیشتر و بالاتری بگیرد.

دلیل استفاده از پیوند nofollow چیست

جستجوگر گوگل پسوند نوفالو را مورد بررسی قرار میدهد ولی از این پیوندها به راحتی برای محاسبه ارزش و رتبه پیج رنک استفاده نمیکند.

موتور جستجوی بینگ پیوند نوفالو را مد نظر قرار نمیدهد و از آن جهت رتبه بندی و ارزش گذاری صفحه ها بهره گیری نمیکند.

جستجوگر یاهم پیوند نوفالو را مد نظر قرار میدهد اما باز هم برای رتبه بندی مستقیم و ارزش گذاری مستقیم از آنها استفاده نمیکند.

همانطور که متوجه شدید ، عدم دخالت در رتبه بندی درباره بک لینک های نوفالو چیزی است که همه ی موتورهای جستجو نسبت به آن اذعان دارند و به اتفاق ، همگی از این اصل پیروی می کنند.

پس با این توضیحات چرا باید از پیوند nofollow بهره بگیریم؟

به شکل منطقی و اصولی ممکن است فکر کنید پیوند nofollow کمکی برای رتبه بهتر و ارزش بالاتر یک کلمه کلیدی ندارد ولی این فکر خیلی صحیح و درست نمی باشد. این پیوند ها به شکل غیر مستقیم میزان اعتماد به سایت های شما را بالا میبرد. بازدیدکنندگانی که بارها از سمت این پیوندها به وب سایت شما می آیند در شرایطی که محتویات و مطالعه ی مقاله ها، راضی کننده باشد تعامل بیشتری با سایت شما انجام میدهند و زمان حضور کاربر در وب سایت شما افزایش یافته و در سئو سایت شما موثر است ، بجز این دلایل دیگری برای بهره گیری از پیوند nofollow وجود دارد که در پایین دکر میکنیم:

1- جلوگیری کردن از پیوند شدن با وب های اسپمر: امکان این هست که از وب شما عمدا و یا غیر عمد به یک وب سایت اسپم پیوند داده شود. این پیوند امکان دارد در متن ها و مطالب و نوارهای تبلیغاتی و یا در قسمت نظرها قرار بگیرد. با این حال با بهره گیری از پیوند Nofollow این امکان را دارید که تاثیرات این پیوندها را خنثی کنید.

2- مانع تکراری شدن متن ها و محتوا و مطالب: اگر در صفحه ای دو پیوند متفاوت که عنوان متفاوت و مجزایی دارند به صفحه ای داخلی و خارجی پیوند داده شده اند کار درست این است که یکی از آنها را با بهره گیری از پیوند nofollow بی اثر و بی خاصیت بکنید.

3- مانع شدن از کاهش و کم شدن اعتبار و ارزش سایت: در صورتی که از پیوندهای فالو استفاده میکنید مقدار خیلی زیادی از اعتبار و ارزش و رتبه خود را به سایت هایی که به آنها پیوند داده اید ارسال میکنید. این کار انقدر اهمیت دارد که در خیلی از سیستم های مدیریت مطلب و محتوا مثل وردپرس راه استفاده از کد نوفالو جا داده شده.

4- Crawl شدن توسط گوگل و اولویت آن: اولویت Crawl شدن به معنی تغییر عملکرد جستجوگرها نسبت به یک وب می باشد. گاهی وقت ها محدودیت هایی جهت Crawl شدن و ایندکس شدن صفحه های وب وجود دارد. به عنوان مثال شاید سایت شما 50 صفحه دارا باشد و به خاطر دلیل هایی 40 تای از آنها برای جستجوگرها دارای اهمیت و ارزش نباشد در این شرایط و اوضاع با بهره گیری از تگ rel=nofollow در پیوندهای داخلی آن 40 صفحه این امکان را دارید که تعداد صفحه های وب خودتان را به 10 تا کاهش دهید. این روش باعث میشود که جستجوگرها بفهمند که آن 10 صفحه از رتبه و اولویت و ارزش بیشتری نسبت به بقیه صفحه ها برخوردار است.

5- مانع شدن از پنالتی گوگل: اگر در رپورتاژ آگهی ها و یا پیوندهای پولی خود از تگ نوفالو بهره گیری نکنید امکان دارد جستجوگر گوگل رتبه و ارزش وب ساییتان را خیلی کم کند. پس حتی اگر خرید رپورتاژ آگهی می کنید ، از مخلوط لینک های فالو و نوفالو استفاده کنید و توجه داشته باشید که حداکثر از 3 الی 4 بک لینک در هر رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

چه طور متوجه فالو یا نوفالو بودن لینک شویم

برای فهمیدن فالو و یا نوفالو بودن پیوندهای وب سایت ها میتوانید در با ورود به سورس سایت ، کد کلمه نوفالو را سرچ کنید و یا با بهره گیری از افزونه ها که به شکل مجزا و جداگانه بر روی مرورگر فایر فاکس و یا بر روی مرورگر گوگل کروم نصب میشوند پیوندها را پیدا کنید. اما یک راه آسان اینکه از ابزارهای SEOMOZ TOOLBAR بهره گیری کنید. این ایزار این امکان را دارد که پیوندهای فالو را با سبز و پیوندهای نوفالو رو صورتی به نمایش بگذارد. لازم به توضیح است این ابزار سئوموز تولبار درحال حاضر فقط بر روی مرورگر گوگل کروم قابل فعال شدن است ، شاید در آینده برای دیگر مرورگرها نیز فعال گردد.


اگر اين مطلب را مفيد ميدانيد لطفا اشتراک گذاري کنيد.

مقاله های مرتبط :

چگونه سئو کنیم | زمان آموزش 20 دقیقه

تاثیر ریدایرکت بر سئو | زمان آموزش 20 دقیقه

نقش لینک های فالو و نوفالو در سئو سایت | زمان آموزش 10 دقیقه

چطور کلمات کلیدی متناسب با سایت خود را بیابیم | زمان آموزش 10 دقیقه

پروتکل https و سئو سایت | زمان آموزش 10 دقیقه

چطور محتوای بی کیفیت توسط گوگل شناسایی می شود | زمان آموزش 10 دقیقه


Copyright © 2010 - 2024 | . تمامی حقوق این وب سایت برای بک لینک فا محفوظ است
طراحی و اجرا:بک لینک فا | نقشه سایت